Followers

Wednesday, October 8, 2008

2 Syawal

Selamat hari lahir.. Terima kasih buat adik-beradik, kawan2 dan semua yang call, hantar sms dan ucap selamat padaku. Moga dengan pertambahan usia ini akan bertambahlah juga takwa kepada Allah..Aminn..

” Ya Allah, panjangkanlah umur dalam mentaatiMu & mentaati utusanMu serta jadikanlah kami hamba-hambMu yang soleh”. Amin

Hari ini jam 7.20 pagi kami sekeluarga bertolak ke Batu 6, Terengganu. Menziarahi keluarga besan emak ayah yang meninggal dunia. Emak kakak iparku meninggal dunia hari raya pertama waktu malam.. Jadi jenazah akan dikebumikan hari raya ke2 dalam pukul 10.00 pagi..

Dua jam perjalanan, kami tiba di Bt 6. Kakak ipar menyambut kedatangan kami. Kaum keluarganya ramai serta jiran-jiran dan sahabat handai hadir. Jenazah baru dimandikan.. Aku sempat melihat orang mengkafankan mayat.. sungguh menginsafkan dan suasana memilukan..memang bergenang air mata masa tu. Ahli keluarga arwah memang mengalir ari mata terus..anak cucunya datang untuk kucup jenazah sebelum mayat dikafankan sepenuhnya..memang hiba..*sob *sob.. (ambil gambar mayat, boleh ke?)

Jam 10.30 pagi, jenazah disembahyangkan di surau.. lepas tu terus dibawa ke pusara untuk dikebumikan.. Jam 11.30pagi kami bertolak pulang, sampai rumah jam 3 petang, sebab jalan jam..

Petangnya pegi rumah kawan sekampung, ada majlis meminang lepas solat asar..kawanku selamat dipinang orang..tunangnya orang kampung sebelah, dekat sahaja..5 minit perjalanan dengan kete..:-) Buat Ros, semoga jodoh berpanjangan sehingga ke syurga Ilahi..Amin.


sarung cincin..

pakaikan gelang

selamat bertunang

Malamnya pula, pergi beraya rumah makcik sebelah emak. Jumpa Mak Nab dan Mak Su. Lepas seronok bersembang lama, jam 11.00 malam barulah kami pulang ke rumah.

No comments: