Followers

Friday, October 24, 2008

Trip to Ketereh part 1

Minggu lepas aku mengikuti trip Pure Rus Study ke Ketereh.. berikut adalah coretan kisah sepanjang pure rus di Ketereh.. part 1-part 5

15 Oct, Jam 11am kami berkumpul di depan anatomi lab, tunggu bas datang. Perjalanan jam 11.30 pagi. .tetapi bus datang jam 12 tghari..huh! penat menunggu..penantian suatu penyiksaan.. yeke? Tak sabar langsung...kekeke..

Angkut semua barang masuk dalam bus, jam 12.30 tghari bertolak.. 2 buah bus, satu untuk lelaki dan satu untuk wanita.. bus baru & selesa..duduk sorang2..nak tido pun best..yang tak bestnya kepala pening, bas baru..bau kedai lagi..hahahaa.. niat untuk membaca dalam bus terbantut sebab kepala pening..buku La Tahzan yang di bawa tersimpan kemas dalam beg sandang aku.. kalu membaca jugak, tak pasal2 nanti ada yang termuntah dalam bas..haru nanti..huhuhu..

Singgah di genting sempah, lunch dan solat.. pastu teruskan perjalanan lagi..driver pandu bus slow and steady jer.. aku rasa slow sangat..orang yang duduk seat belakang terasa bus dah cukup laju sampai terlambung2 dek kerana jalan yang bengkang bengkok..hehehehe

Jam 7.08 pm baru sampai R&R gua musang.. kami singgah solat. Dinner kemudian sebab Alif bagitau emaknya dah masak untuk kitaorang. Perjalanan diteruska, tiba dekat rumah Alif di Pendek dalam jam 10 lebih.. Dinner meehun goreng, sedappp mungkin dah lapar sangat kot..huhuhu.. siap boleh tambah banyak kali.. Ada orang tu balun bahulu berbiji-biji.. peminat bahulu..cicah tea O..kekekee..

Pastu pergi Ketereh semula, sampai di SK Ketereh dah jam 11pm lebih..mengantuk, penat dan segala macam la.. Namun mengenangkan AJK Rukun Tetangga Ketereh dah tunggu kami, kena dengar la juga taklimat di sekolah tu.. Taklimat untuk program pada lusa dan tulat, 17 & 18 Okt.

Selepas taklimat, beramai2 berjalan kaki ke tempat penginapan yang disewa khas untuk kami..guesthouse Sri Wangi..di tingkat atas rumah kedai kat Pekan Ketereh..kiranya tak jauh dari sekolah itu.

Aku bawa beg masuk dalam rumah.. lepas letak beg, terus keluar sebab nak balik dan bermalam di rumah ku yang jaraknya 10km dari Ketereh.. Abah Yati tumpangkan sebab diaorang nak balik Jelawat, melalui depan rumah aku.. TQ Yati.

Tiba di rumah dah jam 12.45 tgh malam. Emak buka pintu, dia tak sangka aku balik bermalam kat rumah malam tu. Sorry mom, last minutes decided nak balik rumah..hehehee.

Ayah tak ada kat rumah, emak aku duk sorang2..ayah pergi tahlil orang meninggal tak balik lagi. Kesian kat emak, mesti selalu duk sorang2 gini kalu ayah aku tak der..isk2..

Berehat dan bersembang seketika dengan emak.. pastu apa lagi..urus diri la..sehari tak mandi..hahaha.. jam 1pagi ayah aku balik.. bersembang kejap dengan ayah, pastu tido..mengantuk yang amat..


tunggu bus lambat tiba..barang banyak lagi nak kena bawa ni..

lepak2 sambil bersembang

bergambar sebelum naik bus

suasana dalam bus

dinner kat rumah Alif.. aku tambah 2 kali..hehehe..

kat sekolah, tengah dengar taklimat


Esok ada urusan lain lagi...zzzzz..

No comments: