Followers

Sunday, November 30, 2008

Lambaian Haji

28 November, aku bertolak dari Shah Alam jam 8.30 malam ke Kompleks Tabung Haji, Kelana Jaya. Bertujuan untuk bertemu emak, ayah, makcik dan sepupu serta rakan-rakan emak ayah yang baru tiba di Kelana Jaya selepas maghrib.

Aku bersama sepupu sampai dahulu, kemudian anak saudara emak turut datang untuk bertemu mata dan mengucapkan selamat jalan. Tidak lama selepas itu kakak sampai. Kakak membawa makanan untuk dinner bersama emak ayah.

Kawasan kompleks Tabung Haji ramai dengan manusia yang menghantar saudara mara untuk ke Mekah bagi menunaikan ibadah haji.

orang ramai

menghantar sedara mara untuk menunaikan haji

Sementara menunggu untuk dipanggil masuk ke dalam asrama kompleks TH, emak ayah dan makcik dinner. Apabila waktu menghampiri tengah malam, saudara-mara yang datang meminta diri untuk pulang. Aku dan adik-beradik masih menunggu di situ sehingga emak ayah check in. Jam 3pagi emak ayah check in. Kemudian kami pun pulang. Aku tiba di Shah Alam jam 4 pagi.

dinner

bersiap sebelum check in

Selamat jalan emak dan ayah. Selamat pergi dan pulang . Selamat menunaikan ibadat haji dengan sempurna. Semoga beroleh haji yang mabrur. Amin.

2 comments:

Lutfi Lokman a.k.a kamitaken said...

bagus jugak letak gambar, bleh kenal nanti..hehehe

Anonymous said...

kamitaken: kalu jumpa/terserempak tu tegur-tegurla kalu dah kenal..hehehe