Followers

Saturday, November 21, 2009

di kampung

Alhamdulillah, selamat tiba di kampung hari sabtu jam 6pagi. Abg Pi datang jemput di bus stop Melor. Hujan seharian dari malam ke siang hari.

Hari ni , ahad temankan emak ke HUSM, pegi jumpa doktor, rutin check up untuk sambung ubat. Selepas pendaftaran kami bersarapan di Oren cafe. Seperti biasa ramai orang di hospital. Menunggu agak lama untuk mendapatkan rawatan. Kena banyak bersabar. Kesian emak, penat menungggu.. Aku keboringan , nasib baik bawa notebook, boleh online dan updates blog ni.. hilang sikit boring..hehehe..

Hujan masih turun sejak 2 hari aku berada di kampung. Suasana sejuk sepanjang hari. Semua orang malas nak keluar rumah..mood hibernate..

Musim hujan/ banjir adalah musim menangkapikan air tawar seperti keli, haruan, ikan puyu dll. Bagi yang tinggal berdekatan sungai/ sawah, waktu inilah banyak ikan untuk ditangkap. Guna jala, pukat atau pancing.

Stok ikan air tawar buat masa ini agak banyak di rumahku. Cuma aku bukan pemakan ikan air tawar..huhuhu.. Hanya untuk mereka-mereka yang tertentu sahaja..

1 comment:

Suzi said...

salam..ikan air tawar tu bak sini ye . saya makan.:)