Followers

Friday, May 8, 2009

ke 18

9hb Mei, jam 5.48am minit aku menerima SMS yang bertulis Kak dah selamat. Lahir jam 3.27am. Baby boy”. Aku membaca sms dan dapat mengagak bahawa kakak ipar telah selamat melahirkan bayi lelaki jam 3.27am. Berita yang mengujakan. Aku dapat anak sedara lagi!. Selamat datang ke dalam keluarga besar kami. Menjadi cucu ke 18 ayahanda dan bonda ku. Semoga menjadi anak yang soleh.

Aku berbalas sms dengan kakak ipar dan dia memberitahu bersalin di hospital Kota Bharu. Perancangan awal untuk bersalin di hospital Machang tidak menjadi. Kelahiran lebih awal daripada tarikh yang dijangka pada 13 Mei. Walauapapun, Alhamdulillah ibu dan bayi selamat. Semoga ibu si bayi cepat sembuh dan baby boy sihat sentiasa.

Sekarang Iman Nasuha sudah menjadi kakak. Tahap kemanjaan mungkin berkurang..hehee.. Kena behave seperti kakak dan lebih bertangungjawab (Iman bukan tahu apa pun, kecil lagi). Nama untuk baby baru belum tahu lagi. Masih difikirkan..(ada cadangan nama untuk bayi lelaki?). Jam 8 pagi, Abang aku menghantar sms memaklumkan pada semua ahli keluarga bahawa isterinya telah selamat melahirkan bayi lelaki.

Jam 11 pagi, si ibu telah discharge daripada hospital dan selamat pulang ke rumah. Selamat berpantang selama bercuti 2 bulan. Bulan Jun nanti , barulah boleh bertemu dengan baby bila pulang ke kampong.

.........................

Selamat hari Ibu buat Emak dan semua ibu-ibu di dunia ini. Terima kasih untuk segalanya Emak.. jasamu tidak terbalas…

No comments: