Followers

Friday, December 5, 2008

Jumaat

Hari ini Jumaat,5 Disember. Hadir untuk mendengar ceramah agama di Fakulti. Penceramah daripada sini CITU. Aku jadi emcee. Terlupa sesuatu semasa ucapan emcee. Aku terperasan selepas penceramah mula menyampaikan tazkirah. Mungkin ada juga orang lain perasan, tapi aku tak tahu sebab diaorang tak bagi tahu aku.. atau aku sorang jer yang perasan ni?? Hanya orang yang perasan sahaja akan perasan apa yang aku terlupa ucapkan...

Tajuk ceramah ialah 'Institusi Keluarga: Cabaran dan Masa Kini'. Aku belum berkeluarga. Ustazah tanya, siapa yang belum kawin..ramai yang angkat tangan. Ustazah kata ramai yang belum berkahwin lagi. ”Kawin la semasa usia muda sebab kawin itu seronok”..kamitaken mesti mengiyakan pernyataan ini.

Walaupun begitu tazkirah hari ini masih relevan bagi mereka yang belum berkeluarga, buat bekal bila dah bina keluarga sendiri nanti. Kepada yang dah berkeluarga bolehlah dipraktikkan terus segala panduan yang diberikan. Doa2 yang diberikan oleh ustazah amalkanlah selalu..

Anak adalah anugerah dan rezeki dari Ilahi yang amat berharga. DIA memberikan anak lelaki/anak perempuan/anak lelaki & perempuan atas kehendakNya.

Bersyukurlah atas segala pemberianNya..

No comments: