Followers

Friday, August 13, 2010

Ramadhan Kareem 1431H

Salam Ramadhan Kareem!. selamat menjalani ibadah puasa buat semua muslimin dan muslimat di mana jua berada..Semoga amalan tahun ini lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya. Hari ni dah masuk hari ke3 berpuasa..baru nak wish..heheehe..

Hari ke3 berpuasa ,aku belum menjengah bazar iftar lagi.. setakat ini lebih selesa makan di rumah. Housemates setiap hari singgah bazar iftar.. macam-macam kueh yang dibeli..bagi peminat kueh-mueh , time Ramadhan lah pelbagai jenis kueh yang dijual.. Aku bukan kategori peminat kueh..

Tahun ini seperti tahun-tahun sebelumnya, tidak pulang ke kampung halaman untuk sambut puasa bersama parents. InsyAllah akan pulang beraya bila penghujung Ramadhan..

Berpuasa kali ini di Sungai Buloh. Sangat rindukan suasana Ramadhan di Shah Alam. di Shah alam senang nak ke masjid/ surau untuk berterawih.. di sini, terawih di rumah saja. walaupun begitu, cuba menceriakan hati sendiri walau dimana saja berada. Cuba menyukai suasana puasa di tempat baru.. Semoga aku sentiasa bersyukur dengan apa yang ada. Alhamdulillah..

SELAMAT MENJALANI IBADAH BERPUASA..

No comments: