Followers

Tuesday, May 4, 2010

berbulan-bulan

Berbulan-bulan lamanya aku tidak meng updates blog ini. Adakah semakin hari semakin malas menulis? moga dijauhkan penyakit M ini jauh-jauh.

Pelbagai perkara yang telah berlaku dari bulan Februari- April 2010.. perkara yang gembira, sedih, benci, suka, tersuka kat orang, tercatat sejarah dalam hidup, membanggakan, merisaukan, menginsafkan dan pelbagai lagi..

2 februari yang lalu secara rasmi, aku berpindah tempat bertugas di lokasi yang baru.. juga secara rasmi memasuki rumah sewa yang baru.. persekitaran tempat kerja yangberbeza sama sekali.. agak sunyi.. tempat tinggal yang kejiranan juga berbeza.. jiran depan rumah sampai sekarang aku belum kenal lagi, tidak pernah bersua muka..hhuhu. Dalam bulan Feb juga, sempat balik kampung ketemu parents sempena cuti panjang tahun baru cina.

Bulan Mac, tragedi tak tersangka.. kehilangan harta dunia..dan sangat2 bersyukur pada Allah kerana masih diberi kesempatan untuk menghirup udaranya sehingga saat ini.. Yang sangat terasa mungkin kakak ku kerana itu harta dunianya.. insyAllah akan berganti yang baru.. Moga dipermudahkan rezeki sentiasa..

Sebulan juga terpaksa dengan rela bersusah payah di awal pagi keluar ke tempat mencari rezeki bersama kakak. Keluar rumah sebelum azan subuh berkumandang..mengorbankan waktu tido, mengantuk sebenarnya.huhuhu. Berkorban yang sedikit pada ahli keluarga, terasa sangat susah pada awal nya..namun lama-kelamaan, terasa berbaloi.. apalah sangat pertolongan dan pengorbanan ini jika dibandingkan kesusahan, pengorbanan, pertolongan orang lain dan adik beradik kepada ku selama ini..benarlah setiap yang berlaku itu ada hikmah nya.. syukur ya Allah..

Allah lebih tahu atas segalanya.. Allah mempermudahkan urusan kami dalam pelbagai bentuk. Ada yang menawarkan pertolongan tanpa diminta.. mereka adalah orang yang sangat memahami kesulitan yang dihadapi..terima kasih bro & big sister!

Di penghujung April, mengadakan family day tempat kerja..Alhamdulillah, segalanya berjalan lancar.. semoga di tahun mendatang, kehadiran akan lebih ramai dan semakin meriah dengan pertambahan bilangan ahli-ahlinya.. Selain tiu harta dunia kakak yang baru telah berganti.. dan dengan itu aku tidak perlu lagi ke tempat kerja sebelum azan subuh berkumandang. Alhamdulillah..

Bulan Mei telah datang.. pelbagai perancangan di bulan ini. Jadual aku agak penuh. Aktiviti bersukan telah bermula semula setelah berbulan-bulan ditinggalkan. Semoga dapat membahagikan masa dan tugas dengan sebaiknya serta dipermudahkan urusan oleh Nya sentiasa.. Aku sangat bertuah mempunyai boss yang suportive, dikelilingi oleh rakan setugas yang memahami, menceriakan, mendamaikan hati.. ketidaksenangan hati yang sedikit, bisa terubat dan terhilang oleh mereka-mereka ini.. Semangat team work sangat berkesan! Wahai kawan, jika terlihat aku ada kesilapan, tegur-tegurlah selalu..sangat mengharapkan teguran dari kamu...

Tahniah kepada kaum kerabat yang telah menimang cahaya mata baru di Bangi, yang bakal menimang cahayamata di bumi dingin, juga rakan setugas atas kenaikan pangkat. Tahniah untuk semua..cukup la dulu, dah panjang entri ini.. wasalam.

2 comments:

Papa meow said...

Insyaallah akan sentiasa dipermudahkan segala urusan didunia dan akhirat, dirahmati dan dimurahkan rezki aminnn

dzuraini said...

papa meow > Terima kasih untuk doa. Amin..insyallah..