Followers

Friday, October 2, 2009

2 Oktober 2009

salam dari KK

Day 2 di KK- di pagi hari mendapat sms dari kakak dan kawan untuk ucapan selamat hari lahir. sebelum keluar kami bersarapan di tempat penginapan. jam 8.15am, tourist guide menjemput kami dan bertolak ke jeti di sutera Harbour. Naik boat untuk ke Pulau. jeti Sutera Harbour agak cantik. Kami sempat berjalan-jalan di sekitar jeti dan mengambil gambar sambil menunggu boat tiba. Di Jeti kami dibekalkan dengan safety jacket & snorkeling set. Boat bertolak jam 9.00am. Dalam boat hanya kami, tourist guide, driver boat & pembantu boat sahaja. 15 minit selepas itu kami tiba di Pulau Manukan. Pulau Manukan terletak dalam Pulau-pulau Tunku Abdul Rahman . Ada 5 pulau yang berdekatan iaitu (Pulau Sapi, Manukan, Mamutik, Gaya dan Suluk)

Kami hanya melawat 2 pulau , Manukan dan Sapi. Dipulau manukan kami melakukan aktiviti snorkeling di sana. berada di Pulau Manukan sehingga jam 12.00 tghari. kemudian kami menaiki boat lagi ke Pulau sapi. Pulau Sapi lebih kecil berbanding manukan dan kawasan untuk snorkeling lebih kecil.

Lunch disediakan di Pulau sapi. Di sana juga kami melakukan aktiviti snorkeling dan melihat haiwan yang sediaada di atas pulau tersebut. Aktiviti snorkeling di waktu tengahari amat mencabar, panas terik. Muka rasa pedih dan jadi kemerahan..sun burn sudah bah...hehehe..

Berada di Pulau Sapi tidak lama, jam 2.30 pm kami bertolak pulang. Pulau-pulau yang kami lawati agak cantik. airnya yang jenih, boleh nampak ikan , air kehijauan dan kebiruan..
Pulang ke jeti dengan perasaan gembira w/pun keletihan.

Tiba di penginapan dalam jam 3pm. urus diri, solat dan berehat..

jam 6.00 petang keluar berjalan-jalan sekitar bandar KK. Pegi ke Filipina market, shopping disitu dan singgah di Night market.

malamnya, Aman dan Abg Wan menjemput kami untuk makan malam di Tanjung Lipat..ditepi laut..Jumpa Pie yang telah menunggu kami di sana. Siap kasi suprise lagi sebelum dinner.. celebrate birthday aku di situ..terharu sangat..

Terima kasih banyak terutama buat Pie, Aman dan Abg Wan juga Moon dan Nora.

Terima kasih juga buat semua yang sms ucap selamat padaku sepanjang hari. doa kalian amat dihargai.

Thank you very much.

p/s: gambar-gambar akan menyusul kemudian